0 0,00 DKK Se kurv

FAQ | Ofte stillede spørgsmål


FÅ SVAR PÅ DINE SPØRGSMÅL

Vi har her samlet svar information om de ting, vi oftest bliver spurgt om. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du kontakte kundeservice på telefon (+45) 71 99 80 89 alle hverdage mellem kl. 9.00 og 12.00. Du er også altid velkommen til at kontakte os pr. email på kundeservice@helseplus.dk

1. Bestilling

Minimumskøb

Som et led i vores grønne profil har vi et minimumskøb på 100 kr. Transport og håndtering af små ordrer er ganske enkelt uforholdsmæssigt ressourcebelastende for både os og miljøet. 

Bestilling af varer 

Det er nemt og hurtigt at handle hos Helseplus.dk. Når du har fundet en vare du gerne vil købe, klikker du på "læg i kurv" og din vare lægges automatisk i kurven. Du kan tilføje alle de varer, du har behov for.

Når du har, hvad du skal bruge, klikker du på "Se kurv" eller "Til kassen" i øverste højre hjørne. Du kan nu se en oversigt over dine køb. Herefter trykker du på "Gå til kassen og betal" og indtaster dine kundeoplysninger.

Skal pakken sendes til en anden adresse end din egen, skal du skrive modtagerens adresse under "leveringsadresse". Nu skal du blot vælge betalingsmetode, forsendelsesmetode, indtaste dine kortoplysninger, acceptere forretningsbetingelserne samt bekræfte, at de ting, der er i kurven er korrekte.

Hvis du har alt hvad du skal bruge og har læst og accepteret vores forretningsbetingelser, trykker du blot "godkend ordre" og din ordre registreres.

Umiddelbart herefter vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Vi anbefaler, at du gemmer denne ordrebekræftelse, indtil du modtager din bestilling. Den endelige faktura fremsendes som vedhæftet PDF-dokument pr. e-mail.

Hos Helseplus værner vi om miljøet og har stort set 100% papirløse arbejdsgange. Det betyder, at der vil ikke blive medsendt en faktura i din pakke, men at den findes i din indbakke.

Du kan altid efter købet logge ind i vores kundecenter via "Min profil" øverst på forsiden på Helseplus.dk. Her kan du se dine tidligere gennemførte ordrer.

Hvis du har behov for genfremsendelse af din ordrebekræftelse eller faktura, kan du altid henvende dig til os.


Bestilling via mail eller telefon 

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre på. Derfor tager vi kun imod ordrer online og ikke pr. telefon, email eller lign. Helseplus er en 100% internetbaseret virksomhed. Uden fysiske butikker er der besparelser - og dem giver vi videre til dig.

2. Betaling

Betalingskort
Hos Helseplus.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingsmidler:

- Dankort
- Visa/Dankort
- Eurocard/MasterCard
- Maestro
- Visa Electron
- JCB
- American Express
- LIC Mastercard
- LOPlus Mastercard


Bestilling uden betalingskort 

Du kan udelukkende betale med ovenstående betalingskort og af både administrative og sikkerhedsmæssige årsager tilbyder vi ikke betaling via efterkrav, bankoverførsel eller lign.


Hævning af beløb

Ved betaling med Dankort og Visa/Dankort vil fakturabeløbet blive hævet samme dag, som varen afsendes fra vores lager. Ved betaling med kreditkort vil fakturabeløbet blive hævet den 1. i førstkommende måned.

3. Priser

Prisangivelser i Danmark

Alle priser hos Helseplus.dk er angivet i danske kroner inklusive moms og danske afgifter, told m.v. Priserne er dagspriser. Bestiller du fra et andet EU-land betales dansk moms og ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Såfremt varer senere føres ud af EU, men først er bestilt til et EU-land har du ikke mulighed for momsrefusion, grundet de administrative omkostninger, der er forbundet hermed.


Prisangivelser uden for Danmark

Priserne er angivet i danske kroner (DKK) og vises inkl. dansk moms (25%)., men hvis du handler fra og skal have leveret til et land uden for EU (f.eks. Norge eller Grønland) fjernes momsen fra det samlede bestillingsbeløb, så snart du vælger leveringsland på betalingssiden.

4. Rabatter

Via vores nyhedsbrev har du mulighed for at modtage kampagnekoder og lignende som giver en særlig rabat.

5. Sikkerhed

Onlinebetaling 
Ifølge Nets/PBS og de danske banker er betaling på internettet sikkert - specielt sikkert, hvis man overholder nogle enkle spilleregler, som du kan læse mere om på Forbruger Sikkerhed (www.forbrugersikkerhed.dk). Hos Helseplus.dk er betalingen 100% sikker, da vi sender dataene krypterede (SSL), og det er således kun NETS/PBS, der kan læse dem. Hverken Helseplus.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. Ved brug af SSL har vores kunder ingen selvrisko. Oplysninger om f.eks. kortnummer og kontonummer er ikke frit tilgængelige på Internettet, når du handler hos os. 


E-mærket 
Vi er e-mærket. E-mærket er den danske mærkningsordning, der beskytter dig før, under og efter handel på nettet. E-mærket er et kvalitetsstempel, der viser forbrugerne, at en netbutik drives lovligt og etisk forsvarligt.

6. Kontakt

Kundeservice 
Du er naturligvis altid velkommen til at ringe til os på (+45) 71 99 80 89. Kundeservice er normalt åben på telefonerne Mandag – Fredag 9.00-12.00, men det kan være svært at komme igennem på telefonen pga. Travlhed, hvorfor vi anbefaler at du sender en email til kundeservice@helseplus.dk. Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer.

7. Kundeoplysninger

Ændring af kundeoplysninger 
Du kan blot ændre dine kundeoplysninger næste gang du bestiller. Du indtaster blot dine nye oplysninger, som automatisk overskriver de gamle i vort system. Alternativt går du ind i vores kundecenter "Min side", hvor du kan ændre stamdata og se tidligere ordrer m.v.


Opbevaring af kundeoplysninger 
Hos Helseplus.dk skal du oplyse personlige data såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mail m.m. i forbindelse med din bestilling. Disse oplysninger vil Helseplus.dk aldrig sælge eller på anden måde videregive uden din udtrykkelige tilladelse. Dine oplysninger er sikre hos Helseplus.dk

8. Levering

Leveringsomkostninger i Danmark 
Hos Helseplus.dk tilbyder vi GRATIS fragt fra 499 kr. i Danmark, når du vælger levering til en Pakkeshop (GLS / DAO). Leveringsomkostningerne til de forskellige leveringsmetoder er følgende:
 
- PakkeShop – 29 kr.
- Post Danmark uden omdeling - kr. 39 kr.
- Post Danmark til firmaadresse - kr. 35 kr.
- Post Danmark til privatadresse - kr. 49 kr.
- DAO til privatadresse 29 kr.
- Afhentning på vores lager i Løkken - Gratis
 
* Det skal være en virksomhed som er på adressen, ellers vil pakken ikke blive leveret.
 
Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage. De fleste ordrer leverer vi dag-til-dag.
Levering til udland – 69 kr. uanset ordrestørrelse.

Leveringsomkostninger til Norden 
- Sverige: Kr. 99,-
- Norge: Kr. 99,-
- Finland: Kr. 99,-
- Grønland: Kr. 299,-
- Island: Kr. 199,-
- Færøerne: Kr. 199,- .

Køb af varer til levering i Norge, Færøerne, Grønland og Island sælges momsfrit, da der opkræves moms ved indførelsen af varen i det pågældende land.

Fragtpriserne i de Nordiske lande gælder for pakker op til 5 kg. Ved pakker over 5 kg. benyttes de til en hver tid gældende takster fra Post Danmark.

I Danmark er priserne gældende for pakker op til 20 kg. Hvis din pakke vejer mere end dette, vil du bliver kontaktet herom mhp. nærmere aftale vedr. levering.

Leveringsomkostninger til andre lande 
Ved levering til øvrige udland benyttes de til enhver tid gældende takster fra Post Danmark - se www.postdanmark.dk. Når du ønsker varerne leveret til øvrige udland, kontakter vi dig for at aftale forsendelsesmåden og de omkostninger, der er forbundet hermed, inden varen sendes.

Leveringstid 
Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-3 hverdage efter ordreafgivelse. Langt de fleste ordrer leveres dag til dag. Til udlandet er leveringstiden som oftest 1-2 dage længere.

Handel uden for Danmark
Vi leverer til de fleste lande indenfor EU samt samt Norden inkl. Grønland, Færøerne og Island. Fremgår dit land ikke på listen i på betalingssiden, kan du kontakte os og vi vil forsøge at opnå aftale om levering dertil.


Told 
Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.


Flexlevering 
Vær opmærksom på at du ved tilmelding til Post Danmarks ordning "flexlevering" selv hæfter for pakken hvis den skulle bortkomme. Aftaler om flexlevering indgåes mellem dig og PostDanmark og Helseplus.dk har ingen indflydelse på dette og kan derfor heller ikke påtage sig ansvar for pakker der evt. skulle bortkomme. Såfremt du ikke er tilmeldt flexlevering vil dine evt. angivne ønsker til placering af din pakke ikke bliver respekteret af Post Danmark.


Ikke hjemme ved levering
Post Danmark vil lægge en seddel i din postkasse, og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus/afhentningssted.


Ændring af leveringsadresse 
For at kunne ændre adressen for en afgivet ordre skal du skrive til kundeservice med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vores kundeservice vil vende tilbage med information om det var muligt at foretage ændringen.


Kort og personlige hilsener 
Det er desværre ikke muligt, at tilføje kort eller personlige hilsener til din ordre. Du kan i stedet vælge at købe et gavekort til Helseplus.dk.


Track and trace 
Hos Helseplus afsendes alle bestillinger som pakker. Det betyder at alle pakker får et et track-and-trace nummer. Dette nummer kan du slå op hos enten GLS eller hos Post Danmark for at se, hvor din pakke er. Der kan godt gå 24 timer før pakken registreres hos GLS eller Post Danmark. Vi beder dig prøve at checke fragtleverandørens hjemmeside, da der ofte kan findes information her.

9. Nyhedsbrev

Tilmelding til nyhedsbrev 
Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev på vores forside, nederst.


Afmelding af nyhedsbrev 
For at blive slettet af nyhedsbrevet, skal du enten klikke på linket NEDERST i det seneste modtaget nyhedsbrev.

10. Produkter

Ægthed
Alle vores varer er 100 % ægte og indkøbt hos godkendte leverandører og grossister.


Nødvendige tilladelser 
Helseplus er både godkendt af Sundhedsstyrelsen og registreret hos Fødevarestyrelsen og sælger udelukkende godkendte produkter.


Udsolgte varer 
Uheldigvis bliver visse varer udsolgt, men langt de fleste varer kommer hurtigt på lager igen. Når du er inde på et specifikt produkt, som er udsolgt, kan du tilmelde dig vores mailingliste, så du får besked, så snart produktet er på lager igen.


Bestilling af varer udover sortiment
Desværre er det ikke muligt for vores leverandører at supplere vores sortiment på baggrund af enkeltstående kundeforespørgsler.

11. Fortrydelsesret

Som kunde hos Helseplus.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via email til kundeservice@helseplus.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen fra Lov om Forbrugeraftaler og sende med retur. Den finder du dels i din ordrebekræftelse, men du kan også finde den her. 
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Vi gør opmærksom på, at følgende varetyper jf. Forbrugeraftalelovens § 7, stk. 2 er undtaget fortrydelsesretten: 

- Fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter
- Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

12. Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Du kan returnere dine varer til: 

Helseplus.dk
Løkkensholmsvej 6
DK-9498 Løkken
Mrk. "Retur"

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og returnerer vores returseddel, som findes under menupunktet "Returnering" nederst på forsiden i shoppen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav

13. Reklamation

Der gives efter købelovens §83 en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten er dog begrænset af varens naturlige holdbarhed. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Du har som kunde ret til at få tilsendt en ny vare, som erstatning for den, der reklameres over. Dette forudsætter dog, at reklamationen er berettiget. Ligeledes har du ret til at ophæve købet, få passende afslag eller få produktet repareret, afhængig af den konkrete situation.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på følgende adresse:

Helseplus.dk
Løkkensholmsvej 6
DK-9498 Løkken
Mrk. "Reklamation"

Vi henstiller til, at du downloader, udfylder og returnerer vores returseddel, som findes under menupunktet "Returnering" nederst på forsiden i shoppen. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.